Anak Juga Ada HAK


ASSALAMUALAIKUM .....
Hari niew ieyda ada terbaca 1 artikel kat library PRA U SMK Seri Balik Pulau iaitu sekolah kesayangan ieyda . .. .hehehe......Ieyda ase macam tertarik ja kat tajuk artikel tu . . "ANAK JUGA ADA HAK"....

Anak adalah penyeri dan pelengkap kepada kehidupan rumah tangga. Setiap pasangan suami isteri sudah tentu menginginkan zuriat @ cahaya mata .  .Jarang sekali ieyda dengar ada pasangan yang tak nak anak . .Nisbah yang tidak mahukan anak ialah dalam 100 ada la 2 pasangan yang tidak mahu ada anak . .. 
Dengan ada kehadiran "orang baru" tentunya hubungan dengan pasangan akan melalui proses perubahan dan anak adalah tanggungjawab tambahan kepada pasangan terutamanya suami .. .
baby yang comey :)


Tapi itu berbeza dengan sikap remaja zaman sekarang..Mereka yang melakukan dosa..anak mereka yang terpaksa menanggung akibatnya ..  Mereka yang melakukan maksiat..Hasil dari maksiat itu apew ? ? of course baby..ble diorg dapat taw yang pasangan mereka mengandung @ bahasa kasar sikit... "bunting"..mereka akan menyuruh pasangan mereka untuk menggugurkan kandungan itu...baby itu tak salah langsung . . .yang salah ialah IBU BAPA BABY ITU...Ieyda cukup sedih & terkilan dengan sikap mereka...sanggup kew korang tgk baby 2 mati ? kenapa la mereka tergamak untuk membunuh anak sendiri . .. 
suami isteri yang sah
tengok gambar kat atas . .. sweet ta X? ? ieyda un nak mcm niew la leh x ? ? tapi remaja skunk watpa kat anak mereka . .. ieyda un sdih sangat2 . ..xpa la..biar la kita doakan mereka insaf...hayati la cite niew...
"Ibu,napa ibu buang adik ? ? apa salah adik ? ?napa ibu xnak jaga adik ? ?adik niew anak ibu . .adik sayang ibu ngan ayah ? ?kenapa ibu buang adik kt longkang ? ? kenapa ibu tak bawa adik jupa family ibu ? ? ? adik nak jupa nenek dengan atuk . . kenapa adik tak berhak untuk melihat dunia yang indah ini ? ? ? ? ibu jawab la soalan adik niew...

"Ayah,kenapa ayah xnak bertanggungjwab dgn ape yang ayah da buat kt ibu ? ? adik anak ayah . .darah ayah mengalir dalam diri adik . . kenapa ayah kejam ?  ? ayah memang KEJAM !!!!!!!!!!!
KEJAM sebab bunuh zuriat sendiri...adik tak wat salah un dengan ayah ngan ibu .. . sampai aty ayah buang adik dalam loji najis ? ? ? tergamak ayah tengok adik kena makan dengan burung gagak @ biawak ? ? tergamak ayah . .. ayah . .adik tetap anak ayah .. .

ieyda ta taw nak cakap pasai ini ag . .. mari la kita bersama2 berpesan kepada diri sendiri dan kwan2 .. . ieyda arap ini dapat dijadikan sebagai pengajaran dan iktibar . ..ieyda mintax maaf lau tersalah ckap @ menghiris perasaan siapa2 .. 
 
gambar2 baby yang kena buang
layak kew ?


 


                                                                                 

macam niew kew kite layan anak kita ? / 


Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saia Kali Nie !

No comments:

Post a Comment